RapidScat kort over vinde på Jorden
NASA's nye ISS-RapidScat som blev monteret på ISS efter den sidste resupply opsendelse til den internationale rumstation, har sendt sine første data tilbage. RapidSCat skal måle de globae vindhastigeder og retninge.. Og ved at placere den på ISS, har NASA fået "gratis husleje" og har sparet strømforsyning, kommunikation, navigation osv.
KIlde: RapidScat missionpage
Himlen fra den internationale runmstation ISS
En af m edlemmerne på ISS fotografere 13 Sept Mælkevejen set fra ISS. Tv. ses ESA's ATV5 forsynngsskib, som netop er dokket til ISS med bla den nye 3D printer
Kilde: NASA Image gallery. SE OGSÅ Florida by nigth
ISS-RapidScat Den næste forsyningsopsendelse til ISS, som opsendes med en Falcon X, vil medbringe NASA's ISS-RapidScat, som skal måle vindhastigheder på Jorden, for at sikre tidligere advarsler om storme og orkaner.

Kilde: NASA/JPL http://www.jpl.nasa.gov/news/news.php?release=2014-309"
3D printer på ISSI et nyt eksperiment kaldet 3-D Printing In Zero-G, tester NASA en lille 3D printer der er lavet specielt til at fungere i vægtløs tilstand.
Selvom det måske ikke lyder af noget særligt, kan det betyde store forandringer på ISS, når man ikke længere behøver vente på forsyningsskibe med reservedele for at lave reparationer.
I princippet kan man på den måde måske også udbygge rumstationer i fremtiden ...
Kilde: NASA
ESA's ATV5, brænder op i atmosfæren
Inden ESA's ATV-5 forsyningsskib blev opsendt til ISS, blev der installeret en "black box" i rumskibet. Nu hvor ATV-5 er tømt, skal den efter planen sættes ud af banen, for at brænde op i atmosfæren på vej ned. Meningen er så at den sorte boks skal sende film og data fra kaplsens inderside ned til Jorden via Iridium relæ-satellitter, for at se hvor de svage punkter i ATV'erne er.
Kilde: ESA