Om 1 år når NASA's Deep Horizon rumsonde Pluto, som den vil være den første til at besøge. Efter besøget om Pluto, skal New Horizon sonden fortsætte ud i det ydre asteroide bælte (Kuiper bæltet) for at studere en eller flere af dem. Derfor skal Hubble nu afsøge himlen bag Pluto, for Kuiper Objekter at besøge

LÆS MERE på Huibblesite og NASA
LÆS OGSÅ om Plutos månen Charon's mulige ishav

Det er over 30år siden NASA slukkede for ISEE rumteleskopet, som befinder sig i en eliptisk bane om Solen der kun møder Jorden hvert 36 år. Det lykkedes forleden forskere fra SpaceCollege at genetablere en kontakt med rumskibet. Formålet er at sætte det tilbage i drift - om muligt.

LÆS MERE på ISEE-3 Reboot projektets update-side

NASA har udvalgt 12 forslag til udvikling af nye teknologier, under et teknologiudviklingsprogram de kalder NIAC. De udvalgte projekter skal bla. støtte 4 projekter:
- En ubåd der skal udforske Titans søer
- En luftballon til at udforske Titan
- Brug af neutrinoer til at udforske de ydre is-planeter
- Et projekt til at fange en tumlende asteroide rumaffald ol.
LÆS MERE på NASA's pressemeddelelse

NASA testede sidste uge deres MORPHEUS landingssystem, som gjrode det muligt for et automatisk landingsmodul, selv at lande om natten i et groft kuperet terræn (Se video)

Voyager projektet - 2 sonder som idag er ved at forlade solsystemet og drage ud i det interstellare rum - er sammen med Apollo missionerne de største milepæle i rumfartshistorien. BBC har lavet en fantastisk god udsendelse om Voyager sonderne som kan ses på DR NU.

SE UDSENDELSEN på DR