NASAs IMAGE ( Imager for Magnetopause-to-Aurora Global Exploration) satellit før opsendelsen25 marts 2000 opsendte NASA satellitten IMAGE ( Imager for Magnetopause-to-Aurora Global Exploration), for at studere Jordens magnetosfære og Nordlys. Den var oprindeligt designet til at skulle holde i 2år, men gav et væld af nye informationer, så den blev 2x forlænget yderligere 2år, indtil man 18 Dec 2005 tabte man kontakten til den efter en rutineopdatering. Man hørte ikke fra den siden og er også siden blevet usikker på dens præcise bane.

20 Jan. 2018 fangede den 47årige amatørastronom Scott Tilley et svagt radiosignal skriver NASA. Og med hans interesse for satellitter, mistænkte han ifølge USA today at det kunne være den forsvundne IMAGE satellit og rapporterede det til NASA, som undersøgte og bekræftede det!
Det var oprindeligt hypotesen at kosmisk stråling havde ødelagt en af dens kommunikations-chips,så den tabte jord-forbindelsen. Man ved stadig ikke om det var årsagen, men det er stadig en gåde hvordan og hvornår den er kommet tilbage online. Det er NASA meget nysgerrige efter at finde ud af og undersøger årsagerne som de poster løbende her