Stjernen KIC 8462852 også kendt som "Tabby's Stjerne" mystificerede forskerne i 2015, da Kepler planetjægerteleskopet, fandt et dramatisk regelmæssigt lystab på 20%. Det bil kræve et opbjekt med en diameter på 40% af stjernens at skjule så meget af dens lys, og så stor en planet kan en stjerne ikke holde på. Intervallet antydede at det der spærrede dens lys må kredse ret tæt om stjernen. Det fik nogle til at foreslå en kunstig konstruktion om stjernen - måske for at tappe den for lys. En vild teori som selvfølgeligt ramte overskrifterne.

Men nye studier af KIC_8462852 som er publiceret i Astrophysical Journal som har studeret den ved forskellige bølgelængder, viser meget mindre lysfald i det infrarøde. Et fast objekt der blokkerer lyset vil naturligvis skabe lige meget lystab ved alle frekvenser, så det udelukker en ekstrem alien struktur eller let planet om den.
En støvsky vil tilgengæld netop lade mere infrarødt lys passere skriver NASA, så det peger på en at der omgivet af en tæt støvsky som kredser i et 700dages omløb